vrijdag 26 augustus 2016

Eilandgasten

(Vervolg op het stukje: Etalage)

Het boek Eilandgasten van Vonne van der Meer is binnen. Voor een habbekrats besteld op boekwinkeltjes.nl, zorgvuldig ingepakt en snel ontvangen. Tot mijn verrassing heeft dit exemplaar een harde kaft en is het gesigneerd door de auteur. Bovendien - oh, daar houd ik van - zit er een briefje ingeplakt van de eerste eigenaresse. Ze vertelt dat ze het boek op Vlieland heeft gekocht, een paar dagen voordat Van der Meer een lezing in de kerk hield en ze vult de info aan met de werkelijke locatie van het huisje in de verhalen.

Ik bedank de verkoper voor de snelle verzending en zeg dat ik verrast ben door de extra's. Hij mailt terug: 'Dag Karin, dit was inderdaad niet het boek wat U had besteld maar het is U gegund!'

Wat leuk! Dank, Ad A. Dank, universum.
Mijn driedelige serie is compleet. Ik hoop me er volgende week mee in een luie stoel te nestelen. Eerst verder met een boek van de bieb. Dat me er juist toe heeft aangezet om mijn boekenkast uit te mesten en enorm veel boeken weg te doen. Behalve die van Vonne van der Meer dus. They 'spark joy'.

Eilandgasten

(Wordt vervolgd)