vrijdag 11 november 2016

Wow! (De quote)

Boek

Ik was helemaal niet van plan om naar de bibliotheek te gaan vandaag. Maar de zon scheen en ik had een ingeving om op de website van de bieb te checken of een bepaald boek aanwezig was (de debuutroman van Eva de Wit, van wie ik een ander gezellig boek laatst met veel plezier gelezen had). De roman was eigenlijk altijd uitgeleend, maar vandaag bleek ik onverwacht geluk te hebben.

Eenmaal thuis legde ik het boek op tafel, liet het daar een tijdje liggen en sloeg het net achteloos open. Meteen herkende ik de mooie quote op de eerste bladzijde; die had ik vandaag namelijk op een Facebookpagina gezien. Mijn ogen gleden naar de bedenker van deze woorden. Wow. Gewoon een willekeurig boek op een willekeurig moment op een niet zo willekeurige dag. Namelijk de dag dat bekend werd dat auteur, dichter, songwriter en zanger Leonard Cohen is overleden.

Quote in book


(Met dank aan Sylvia S. voor de video-tip)