zaterdag 1 oktober 2016

Miracle Morning (deel 2)

Mijn eerste kennismaking met de Miracle Morning en Hal Elrod, de auteur van het boek, was via een video die ik toevallig tegenkwam. Ik zag een jong, fris zakenmannetje met een vlotte babbel. Zijn manier van vertellen maakte dat ik toch bleef kijken en vooral luisteren. Na ongeveer negentien minuten in het filmpje kreeg zijn verhaal een wending die ik niet verwacht had. Achter de vlotte babbel en gezonde uitstraling bleek een ingrijpende levenservaring te zitten.

Na een ernstig auto-ongeluk zag het er ooit niet goed uit voor Hal Elrod. In de video vertelt hij hoe hij zich destijds mentaal herpakte. Zodanig, dat de artsen en zijn ouders dachten dat hij wegliep voor de feiten. Nooit meer kunnen lopen? Can't change it. Deze drie woorden bleken ironisch genoeg het begin van een verandering ten goede.

Wanneer Elrod later nog een grote tegenslag te verwerken krijgt, zoekt hij hulp. De lessen en ervaringen die hij dan leert en opdoet, zijn mede de grondslag van zijn interessante boek.