dinsdag 4 oktober 2016

Miracle Morning (deel 3)

Vanmorgen was mijn eerste Miracle Morning. Wow!

Wie de berichten in deze rubriek volgt, heeft op de kaft van het boek al kunnen zien dat de methode van auteur en internationaal spreker Hal Elrod draait om een paar goede gewoontes 's morgensvroeg. Het gaat om fijne bezigheden voor jezelf en je persoonlijke ontwikkeling die je iedere ochtend bewust uitvoert voordat je aan je normale dagelijkse dingen begint. Wacht even. Vóórdat...? Ehh, jawel!
Dit doe je door een uur eerder op te staan; zo heb je een goede start en is de kans dat deze 'me-time' erbij inschiet, het kleinst. In dat uur verwen je jezelf met onder andere een paar minuten stilte, lezen, schrijven en bewegen. Als je dit proces een tijd volhoudt (er is een challenge van dertig dagen) kan het een gewoonte worden. Wat het allemaal precies inhoudt en al dan niet oplevert, komt later wellicht aan bod. Maar voorlopig ga ik eerst nagenieten en deze ervaring rustig verwerken terwijl de dagelijkse plicht wacht. Ha.

Dag 1 (van 30). Wat viel er op?

  • Ik kon mijn bed niet uit. Mijn enthousiaste gevoel van gisteravond (Yay! Morgen begin ik!) was weg. Ik had net een fijne droom gehad, mijn bed was heerlijk warm en ik draaide me demonstratief om. Het zou me wat. Tot ik me bedacht dat ik daar spijt van zou krijgen en een kwartier later toch opstond.
  • Eenmaal met de voeten op de grond, enigszins mokkend, beloofde ik mezelf een lekker warme douche als ik klaar zou zijn met de Miracle Morning-activiteiten. Het gekke was dat ik daar na afloop juist helemaal geen behoefte meer aan had. Verfrissend koud water, dat wilde ik! Het kan ook te gek natuurlijk, ik ben Wim Hof niet. Dus werd het een koude plens uit de wasbak.
  • Eerlijk is eerlijk. Ik was letterlijk en figuurlijk klaar voor deze dag! Nog 29 dagen te gaan.

Vision board (Dutch)