vrijdag 7 oktober 2016

Miracle Morning (deel 4)

Eén van de fijne dingen van de methode is dat hij - zoals ik al schreef - gericht is op persoonlijke ontwikkeling. Het voelt niet als werk dat gedaan moet worden, maar als tijd voor jezelf. Dat is het natuurlijk ook. Zo is een onderdeel van het vroege uurtje een paar bladzijden of een paar minuten lezen in een positief boek. Omdat ik het boek Miracle Morning nog niet uit heb, pak ik dat er 's morgens bij. We komen er wel!

Dag 4 (van 30). Wat levert het tot nu toe op?

  • Na het Miracle Morning-ritueel is mijn hoofd 's morgens lekker leeg en ben ik (fris) opgewassen tegen de komende dag.
  • Ik voel me geïnspireerd, maak takenlijstjes en verbaas me erover hoe ik in de loop van de dag bijna moeiteloos klusjes weg kan strepen. Ik geniet van het gevoel vroeg in de middag al veel gedaan te hebben.
  • Er is geen dure agenda meer nodig voor het komende jaar, want diezelfde inspiratie bracht me tot het maken van een zogenaamd Bullet Journal. Zoiets is misschien niet voor iedereen een optie, maar ik houd wel van een beetje kliederen en mijn persoonlijke boekje in ontwikkeling blijkt nu al reuze handig. Wat het precies is, zo'n Bullet Journal, ook wel afgekort tot BuJo? YouTube staat er vol mee: