maandag 10 oktober 2016

Miracle Morning (deel 5)

De zes onderdelen van de Miracle Morning zijn gemakkelijk te onthouden via de Engelstalige afkorting SAVERS:

S: Silence (mediteren)
A: Affirmations (positieve affirmaties)
V: Visualization (visualisatie)
E: Exercise (sport/beweging)
R: Reading (lezen)
S: Scribing (schrijven).

Miracle Morning tracker

In mijn agenda Bullet Journal houd ik een schema bij, een zogenaamde tracker, van de onderdelen die ik iedere ochtend gedaan heb. Tot nu toe heb ik per dag elk vakje kunnen inkleuren. Stel dat ik het sporten een keer zou overslaan, dan laat ik het vakje onder de E van Exercise die dag leeg. De cijfers aan de linkerkant staan voor de dertig dagen van de challenge.
Ik postte bovenstaande foto van mijn slordig in elkaar geflanst schema in een buitenlandse Facebookgroep. Best dapper, deze blijk van imperfectie, vond ik zelf. De groep heeft bijna drieënzestigduizend leden; allemaal mensen die in het boek bezig zijn of waren en enthousiast aan zichzelf werken of inspiratie zoeken om dat te doen. Geen zorgen. Binnen korte tijd kreeg de afbeelding meer dan tweehonderd likes, positieve reacties, leuke vragen en lieve bedankjes voor het goede idee. Hatsekidee. Ik heb het zelf niet bedacht. Nog drieëntwintig dagen te gaan en daar verheug ik me op.