donderdag 12 november 2015

Beebox (deel 5)

Wat waren de spruiten lekker deze week. In sommige boxen zaten ze nog aan de stronk; ik kreeg ze in een netje. Ik ben ermee afgeweken van de recepten, omdat ik met spruiten gewoon graag kies voor een vertrouwde ovenschotel. De combinatie van geroosterde spruiten met aardappelpartjes, walnoten en tijm is wat mij betreft verrukkelijk. Ook vriend Erik wist wel raad met deze gezonde hap. Ik had er zuurvlees bij, dat eigenlijk lekker zoet was, maar gevoelsmatig even slikken omdat het gans betrof. Ik ben benieuwd hoe andere Beeboxers het eten daarvan hebben ervaren.

De inhoud deze week: Alliance aardappelen, appelsap, bleekselderij, bloemkool, broccoli, bruine bonen (pot), Ciabatta brood, Elstar appel, gele en rode ui, rucola, rundergehakt, Fussili tarwepasta, wortelen, eieren, spruiten, tomaten en het zuurvlees. Oh, en een dunschiller. Die had ik nog niet, dank!
Òp naar vrijdag. Ik verheug me alweer op de nieuwe krat. Daar zit biefstuk in voor mijn lieverd. En met de beloofde biologische soepkip ga ik ons beiden verwennen. Tot morgen, Beebox!

Beebox, week 45.