zondag 8 november 2015

Muziek op zondag (deel 2)

Al bladerend in Spotify zie ik weer veel nieuwe platen. James Morrison, JW Roy, Coldplay. Verzamelalbums van Anouk, Bob Dylan, Lou Reed en zelfs Frans Duijts. Omdat ik niet meer zo op de hoogte ben, kom ik veel onbekende muziek tegen. Daarom tik ik wat hier en daar, al dan niet aangetrokken door de platenhoezen.

Bij The Naked Sessions van Leonie Meijer blijf ik wat langer hangen. Haar naam komt me bekend voor. Ze blijkt ooit meegedaan te hebben aan de Grote Prijs van Nederland en ook ver gekomen te zijn in The Voice of Holland. Ik luister kort naar de mooie, rustige en voornamelijk Nederlandstalige liedjes. Dan start het Engelstalige nummer For A Loved One en ik ben meteen geraakt. Ontroerd. Ik stop met vooruitspoelen en luister stil. Oortjes in. Zakdoekje Stukje keukenrol bij de hand. Stuur maar naar de map Speciaal, Spotify.