zondag 1 november 2015

Muziek op zondag

Het lijkt me wel een goed idee om de rubriek Muziek op zondag van mijn vorige blog nieuw leven in te blazen. Zelf heb ik geen cd-speler meer, maar als ik met de iPad op schoot in de app Spotify zit te neuzen, albumhoezen bekijk en nummers start, waan ik me altijd weer in de vroegere platenzaak. Het is niet alleen leuk om te bladeren door nieuwe cd's of op de achtergrond aangepaste radiozenders te horen, maar ook om mooie nummers te herbeluisteren in zorgvuldig samengestelde afspeellijsten. In één daarvan gaat de volumeknop altijd hoog bij de studioversie van de prachtige song Someday Soon van singer/songwriter Terra Naomi.

Hieronder een live-uitvoering, vanaf een FishMarket. Hoe toevallig (zie volgend blogstuk):

Voor wie haar stem en gitaar- of pianospel ook kan waarderen, is hier een heel album, door Naomi zelf gedeeld. Ook een vlottere versie van Someday Soon staat erop: